شعبه سازمان دانشجویان ایران

معرفی

سازمان دانشجویان به نوعی قلب تپنده‌ی معاونت فرهنگی‌ست. مدیر و اعضای سازمان، دانشجوهای همین دانشگاه هستند و در یک محفل گرم و صمیمی برای اهداف‌شان تلاش می‌کنند. عضویت و فعالیت در این‌جا آسان و دوست داشتنی‌ست چون هر دانشجو متناسب با توان، علاقه و وضعیت خاص خودش کار می‌کند.

  سازمان دانشجویان با کانون‌ها و باشگاه‌های دانشجویی به دنبال توانمندسازی و مهارت‌افزایی اعضاست تا بهتر و قدرتمندتر دوران دانشجویی را بسازند و برای آینده‌ی خود برنامه‌ریزی کنند که با مهارت بیش‌تر به حرفه‌ی تخصصی وارد بشوند.

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، تشکیلاتی است وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی که به‌منظور جذب، توسعه مشارکت دانشجویان و ساماندهی فعالیت های اجتماعی، سیاسی، علمی و هنری و در جهت تحقق استراتژی و اهداف جهاد دانشگاهی تأسیس شده است.

هدف از تأسیس این مرکز تقویت و شکوفایی توانمندی‌های فردی و نیز حمایت از فعالیت‌های جمعی و گروهی با رویکرد دانشجویی می‌باشد. همچنین تمرکز بر رویکرد نسل جدید دانشگاه‌ها و مبتنی بر کارآفرینی و شکوفایی ایده‌های کارآفرینی نخبگان جوان از دیگر رسالت‌های این مرکز به‌شمار می‌رود.

سازمان دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۱۳۸۸ با هدف ایجاد زمینه برای کشف، شکوفایی و اعتلای استعدادهای اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی و فرهنگی دانشجویان و ارتقای همکاری و مشارکت آنان در زمینه‌های فوق‌الذکر تأسیس شده است.

این سازمان با تأکید بر فرهنگ اصیل اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مصرح در آرا و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌هایی به‌منظور بهره‌گیری از حرکت‌های خودجوش دانشجویی، جذب و سامان‌دهی نیروهای دانشجویی و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های متناسب با ابعاد زندگی نسل جوان (دانشجویان) می‌نماید.

شبکه‌سازی و طراحی ساختار تشکیلات دانشجویی اصلی‌ترین محور فعالیت‌ سازمان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و ساختار شبکه دانشجویی آن در سه سطح کانون‌های دانشجویی، باشگاه‌های دانشجویی و کمیته‌های تخصصی ـ مشورتی سازماندهی شده است.

دانشجویان علاقه‌مند برای عضویت در این باشگاه دانشجویی، می‌توانند به وب‌سایت “شهر دانشجو” به نشانی www.studentcity.ir مراجعه و با انتخاب حوزه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اقدام به ثبت‌نام نمایند.

از زیرمجموعه‌های سازمان دانشجویان است:

مؤسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران

این صندوق با الهام از تعالیم عالیه‌ی اسلام و با استظهار به عنایات خاصه حضرت بقیه اله امام زمان حجه بن الحسن العسگری عجل الله تعالی فرجه الشریف به منظور انجام خدمات عام المنفعه و نشر و تعلیم و ترویج فرهنگ اسلامی به هرنوع و هر کیفیت وکمک به تأمین نیازها و بهبود زندگی دانشجویان و اعطای وام‌های بدون بهره (قرض الحسنه) با دریافت وجوه خیران، اعضای صندوق، جهاد دانشگاهی و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی که به‌صورت قرض الحسنه یا بلاعوض در اختیار صندوق قرار می‌دهند، با حفظ و رعایت موازین شرعی و مقررات جمهوری اسلامی ایران و در قالب مصوبات هیأت امنای جهاد دانشگاهی و به منظور احیا و ترویج سنت حسنه‌ی قرض الحسنه در جامعه‌ی به‌ویژه جامعه دانشگاهی و کمک به حل بخشی از مشکلات مالی و معیشتی دانشجویان تأسیس شده است.

هدف‌ها:

  • ترویج سنت قرض الحسنه در جامعه‌ی دانشگاهی
  • کمک به تأمین نیازهای مالی و معیشتی و بهبود زندگی دانشجویان
  • جذب منابع و کمک‌های خیران برای گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان
  • کمک به نشر آثار (تألیف و ترجمه ) دانشجویان
  • حمایت مالی از پژوهشگران در پژوهش‌های کاربردی مصوب
  • استفاده‌ی بهینه از منابع اعتباری و هدایای سازمان‌ها و دانشگاه‌ها برای اعطای وام‌های قرض الحسنه

اعضا

دکتر حمید حمزه زاده

رییس شورا

دکتر نازنین بیات

رییس شعبه سازمان دانشجویان

حسین نظری

مدیر شعبه سازمان دانشجویان

دکتر ناصر پروانی

صاحب نظر در حوزه فرهنگی

دکتر محمد رستمی نژاد

صاحب نظر در حوزه فرهنگی

امیر رضا الله قلی پور

دانشجویان عضو

ادیب سیف الدینی

دانشجویان عضو