اداره امور اداری و منابع انسانی

معرفی

اداره امور اداری و منابع انسانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به‌منظور تسهیل در انجام امور اداری، مدیریت منابع انسانی، پشتیبانی کارکنان و اعمال نقش نظارتی ایجاد و بر اساس آخرین ساختار سازمانی متشکل از بخش‌های کارگزینی، دبیرخانه و خدمات عمومی می‌باشد.

چشم‌انداز این اداره، ایجاد روحیه پویایی و پاسخگویی در ارائه خدمات اداری، مدیریتی برای اثربخشی و افزایش کارآیی کارکنان ستاد و صف است. آشنا نمودن افراد به اصول و قوانین و مقررات اداری مصمم به تقویت جایگاه امور اداری و ارتقای سطح خدمت‌رسانی به پرسنل و سایر مراجعین می‌باشد.

مأموریت اصلی این اداره برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر حسن اجرای وظایف و فعالیت‌های اداری، مدیریت منابع انسانی بر اساس شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری و تلاش برای ایجاد وحدت رویه در عملکرد اداری و توسعه منابع انسانی ستاد و صف مجموعه است.

این اداره ضمن مدنظر قرار دادن چشم‌انداز مذکور، بررسی و اتحاذ تصمیم در مورد کلیه پیشنهادات واصله از واحدهای تابعه در خصوص اجرای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل بر اساس مصوبات هیأت رئیسه (شورای معاونین)، تخصیص پست‌ها یا مشاغل سازمانی به طبقات رشته‌های شغلی طرح طبقه‌بندی مشاغل و تعیین گروه مستخدمین در چهارچوب ضوابط، نظارت و کنترل مدارک ارائه‌شده، تشخیص تجربه، مدرک تحصیلی، دوره‌های آموزشی، کارورزی، سوابق تجربی و غیره، نظارت بر تعیین مشاغل مستخدمین پیمانی از لحاظ شرایط تصدی، نظارت بر امر انتصابات و ارتقای گروه با توجه به قوانین و مقررات و ضوابط طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل، نظارت و کنترل مجوزهای استخدامی و نظارت بر صحت صدور کلیه احکام استخدامی را برعهده دارد.

این مدیریت سیاست‌های کلی اعلامی از سوی جهاد دانشگاهی و اسناد بالادستی نظیر سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، نقشه جامع عملی کشور و برنامه‌های توسعه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهد تا به اهداف ذیل نایل گردد:

  • تأمین حفظ و ارتقاء منابع انسانی توانمند و کارآمد
  • توسعه و نگهداشت منابع انسانی و فیزیکی
  • ایجاد زمینه لازم برای استفاده بهینه از دارایی‌های دانشی و تجربه کارکنان
  • نظارت کامل بر حسن اجرای مصوبات، مقررات، بخشنامه‌ها، مصوبات اداری، رفاهی و …
  • کاهش زمان ارائه خدمات اداری از طریق مکانیز کردن سیستم‌های اداری و یکپارچه‌سازی خدمات اداری
  • اصلاح ساختار سازماني و ارتقاي بهره‌وري سازماني
  • ارتقاء سطح اطلاعات و بهره‌برداري از فناوري‌هاي نوين
  • تكريم ارباب رجوع
  • اصلاح فرايندها
  • پذيرش و بررسي پيشنهادات طبق نظام مربوطه
  • بهبود مستمر فعاليت‌ها

اعضای مرکز

فرزانه مصطفایی

مریم عبدالهی